Yogi Banner

Menjava motornega olja

ponedeljek, 10 februar 2020

 

 

Ko začnemo govoriti o vzdrževanju motorja je ena prvih in najpomembnejših stvari, ki jih lahko naredite za svoj motor, skuter, štirikolesnik,… redna menjava in kontrola olja. Olje je motorju kot kri človeku, brez njega ne more. Prav tako je menjava olja eno najosnovnejših mehaničnih opravil, zato jo lahko brez strahu opravite tudi sami, ter tako prihranite nekaj denarja, še bolje spoznate svoj motor in postanete ponosni na svoje novo znanje.

ZAKAJ JE OLJE SPLOH POMEBNO?

Olje zagotavlja mazanje in zaščito vseh notranjih komponent pogonskega agregata, prav tako pa odstranjuje vso umazanijo ali ostružke, ki nastanejo med njegovo uporabo in jih nalaga v oljnem filtru. Zato je zelo pomembno, da je olje v vrhunski kondiciji, saj bo le tako ustrezno opravljalo svoje delo. Olje je tudi dober pokazatelj kakršnih koli težav s pogonskim agregatom ali menjalnikom, saj lahko nizek nivo olja pomeni puščanje ali kurjenje olja, zato je potrebno tudi redno preverjanje njegovega nivoja. Tudi poseben vonj ali mlečnost olja sta pokazatelja težav na agregatu ali menjalniku, zato v takem primeru motor odpeljite k pooblaščenem mehaniku.

Če pri olju ne opazite nobenih težav pa poskrbite za njegovo menjavo. Olje je potrebno menjati vsaj 1x letno ali pa po predpisanih intervalih napisanih v navodilih za uporabo vašega motorja. Prav tako je potrebno vedeti, da je stanje olja odvisno tudi od obremenitve (način vožnje, visoki obrati, hladni zagoni,,,) zato je treba intervale prilagajati tudi temu. Bodite pozorni na to ali ima vaš motor različno olje pogonskega agregata in menjalnika, čeprav večina motorjev uporablja isto olje, saj sta menjalnik in motor povezana.

 

MENJAVA OLJA

Kaj potrebujete?

Motorno olje: Izberite primerno vrsto (mineralno, pol-sintetično, sintetično), viskoznost in količino motornega olja za vaš motor, kar je navedeno v navodilih za uporabo vašega motorja, prav tako pa se lahko pri izbiri obrnete na naše YOGI.SI #motosvetovalce, ki vam bodo z veseljem svetovali.

Oljni filter: Seveda izberite takšnega, ki ustreza vašemu motorju. Šifro pravilnega filtra lahko pridobite od proizvajalca vašega motorja ali pa za pomoč prosite ob naročilu pri #motosvetovalcih

Čep in tesnilo čepa: Tesnila čepa oljnega korita so poceni in jih menjajte vedno, čeprav staro mogoče izgleda še OK, ko menjujete olje, saj boste le tako preprečili neželeno puščanje.

Orodje/nastavek za menjavo oljnega filtra: Za menjavo standardnih oljnih filtrov se lahko dobijo posebni nastavki, ki jih namestite na ragljo(gedoro) ali pa izberite univerzalna orodja za menjavo oljnega filtra

Posoda za olje/lovilec olja: Za lovljenje starega izrabljenega olja lahko uporabite kakršno koli posodo (preverite, da je dovolj velika), ali pa uporabite namenske posode za olje, ki imajo stranski izpust za menjavo brez umazanije.

Lijak: Izberite ustrezen lijak, da boste preprečili polivanje olja.

Ključ in ragljo: Potrebovali ju boste za odtegovanje in zategovanje oljnega filtra in čepa oljnega korita.

Navorni ključ: Navorni ključ je priporočen, da boste zagotovil primerno silo zategovanja filtra in čepa oljnega korita

Rokavice: Vroče motorno olje je slabo za vaše roke prav tako pa ga je težko umiti, poseben plus pa je, da boste izgledali kot doktorji.

Stojalo: Če ima motor centralno stojalo ga lahko postavite nanj, ali pa uporabite zadnje in sprednje stojalo za motor.

 

 

 

POSTOPEK MENJAVE OLJA

Zagrejte pogonski agregat

Da bo puščanje olja iz pogonskega agregata lažje, mora biti olje toplo (bolj viskozno, v tehničnih besedah). To lahko dosežete tako, da motor zaženete in ga pustite delovati 5-10 min, ali pa tako kot jaz to izkoristite in ga zapeljete na kratko vožnjo, kar je za sam motor še boljše.

Spustite olje

Ko je pogonski agregat ogret, motor postavite na centralno ali zadnje stojalo za motor, da stoji vodoravno in podstavite posodo za lovljenje olja. Pazite, da se ne dotaknete vročega agregata in odvitje čep oljnega korita v nasprotni smeri urinega kazalca, ter izpustite olje v posodo. Olje pustite teči dokler se povsem ne izprazni.

Odstranite star oljni filter

Star oljni filter odstranite s pomočjo nastavka za menjavo oljnega filtra, ki ga namestite na ragljo (gedoro) ali univerzalnega orodja za odstranjevanje filtrov tako, da ga odvijete v nasprotni smeri urinega kazalca. Ko boste filter odstranili bo izteklo še preostalo olje zato pazite, da imate postavljen lovilec olja. Privoščite si kratko pavzo in se osvežite z hladnim napitkom, da bo olje odteklo v celoti.

Namestite nov oljni filter

Ko olje popolnoma odteče, s krpo obrišite okoli prostora, kjer se nahaja filter in čep za izpust olja. Vzemite nov oljni filter in novo olje, ter na tesnilo oljnega filtra s prstom nanesite sloj olja. Oljni filter privijte v smeri urinega kazalca, najbolj priporočeno je da ga zategnete, kar z roko ali pa z navornim ključem, da boste preprečili prekomerno zatezanje in s tem poškodbe tesnila.

Privitje izpustni čep

Ko ste končali z namestitvijo filtra vzemite čep za izpust olja, nanj namestite novo tesnilno podloško, ki je lahko bakrena ali aluminijasta. Lahko pa namestite tudi nov magneten čep, ki bo nase privlačil vse opilke, ki bi lahko nastali v pogonskem agregatu. Čep privite v smeri urinega kazalca, s priporočenim navorom, ki ga najdete v vaših navodilih za uporabo motorja. 

Nalije novo sveže olje

Pametno je, da najprej v navodilih za uporabo motorja ali pri naših #motosvetovalcih preverite količino olja, ki gre v vaš motor. Nato odvitje pokrovček za nalivanje olja, vstavite lijak in počasi nalijte predpisano količino olja. Bodite pozorni, da ne boste nalili prekomerno količino olja, najbolj priporočljivo je, da najprej nalijete 2/3 in potem ostalo dodajajte postopoma, tako da spremljate nivo olja na palički ali okencu nivoja. Ko ste zadovoljni z nalito količino olja, privitje pokrovček in prižgite pogonski agregat, ter ga pustite teči na mestu. Po približno 5 min preverite ali je ugasnila lučka za pritisk olja in motor ugasnite. Ponovno preverite nivo olja. Če je nivo olja primeren, ste opravili super delo in lahko ste ponosni nase.

 

Tako, uspeli ste narediti prvo samostojno mehanično opravilo na motorju in tako ste pripravljeni na novo motoristično sezono. Seveda je zelo priporočeno, da se pred sezono preverijo vse tekočine in, da se v primeru kakršnih koli težav ali vprašanj obrnete na usposobljene mehanike, proizvajalce motorjev ali naše #motosvetovalce.

Sedaj pa le skok na motor in srečno v novi motoristični sezoni!!!

VAŠ MOTOSVETOVALEC URBAN